Tuesday, February 12, 2008

Retret Hidup Baru Dalam Roh 2008..


8,9,10 Februari..., Saya bersama dengan rombongan CSGUMS telah pergi ke Pertapaan Karmel Tambunan untuk Retret Hidup Baru Dalam Roh...Saya memang ingin ke sana kerana sebagai manusia biasa, kita tidak lari daripada dosa. Oleh itu, saya luangkan 3 hari tersebut untuk mencari Jesus. Selama 3 hari disana, Hati rasa tenang. Kehadiran Yesus benar-benar membuatkan saya sedar akan diri saya yang memang manusia yang sekecil debu yang telah berdosa.

Yesus, kini saya sedar..bertapa berat hati ini untuk meningalkan mu, Yesus, engkaulah sahabat setia, dikala berduka dan bersuka, kau tetap hadir, dikala memerlukan teman, Engkau memberikan Teman...diala susah,..Engkau menolong ku..Betapa tinggi Cinta Kasih Engkau terhadap diri ini

Yesus, Guna lah diri ini, Jadikan diri ini seorang insan yang berguna, biarlah pelayanan ku sempurna di ladang mu...pandulah hidupku seuai dengan rencana mu....

"KERINDUANKU, BERADA DEKAT-MU TUHAN
KEINGINANKU, S'LALU SENANGKAN HATI-MU
TAK PERNAH KUBAYANGKAN HIDUPKU TANPA-MU
YANG MENJADI HASRATKU, MENYANYIKAN PUJIAN BAGI-MU

AKU MENYEMBAH-MU, YESUSKU
YANG ADA DI TAHTA MULIA
AKU MEMUJI-MU DENGAN SEG'NAP HATIKU
KU MENYEMBAH-MU SELALU
TAK INGIN KU PERGI MENJAUH DARI-MU YESUSKU"


BCOZ OF JESUS, THE BEST IS YET TO COME

LIHATLAH BINTANG DI SEMESTA
BINTANG YANG BERSINAR BAGI KITA
WAKTU YANG TELAH DIBERIKAN
SANGATLAH BERHARGA JANGANLAH SIAKAN

S'BAB KAU-LAH YANG KU DAMBA
DAN KAULAH S'GALANYA

NOW I RUN
AND SET MY EYES ON YOU
I LAY MY LIFE AT YOUR FEET
MY HEART AND MY PLANS
AND MY FUTURE'S IN YOUR HANDS
NOW MY SOUL
RESTS LIKE THE STARS ABOVE
FOR I KNOW THAT THE BEST IS YET TO COME


3 comments:

Bambangan @ Ony said...

hoi curi gambar orang ya, ko telah melanggar salah satu 10 hukum.... jagalah ko

Bossing said...

betul bah...jadi saya kana tandang lah kunun ne kan...

Bambangan @ Ony said...

Wakakakaka, nah takut juga ko kan, napa blog ko yg ini inda pernah berjalan2 sudah..... kasih berbuah begia pohon tu....

Newer Post Older Post Home